Johannes Danho flyttas upp till A-truppen

ÖSK Fotboll kan med glädje meddela att ytterligare en akademispelare flyttas upp till klubbens A-trupp. Den 17-årige ytterbacken Johannes Danho har skrivit på ett avtal som sträcker sig över säsongen 2023.

– Johannes är en målmedveten och hårt jobbande spelare som under stora delar av våren tränat med A-truppen. Vi ser en fin potential i Johannes och det känns jättebra att nu flytta upp honom permanent till vårt A-lag, säger Axel Kjäll, huvudtränare i ÖSK Fotboll.

Johannes Danho inledde sin fotbollskarriär i det lokala laget Örebro Syrianska innan han tog klivet över till BK Forward. Inför säsongen 2021 valde Danho spel i ÖSK Fotbolls akademi där han har tillhört PA19-truppen. Danho har dessutom kontinuerligt varit i träning med herrlaget och nu står det klart att han skriver ett avtal till och med säsongen 2023, vilket gör att han permanent flyttas upp till A-truppen.

– Det här känns riktigt roligt. Det är ett mål jag har haft länge och jag har gjort allt för att få skriva ett A-lagskontrakt med ÖSK. Jag är riktigt glad och stolt över mig själv. Första steget är avklarat och det är bara att blicka framåt. Nu ska jag kämpa för att ta en plats i startelvan, säger Johannes Danho.

Johannes Danho
Född: 2004-06-17
Nationalitet: Sverige
Position: Försvarare
Moderklubb: Örebro Syrianska

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908