Olatomi Alfred Olaniyan klar för ÖSK

ÖSK Fotboll skriver kontrakt med den offensive mittfältaren Olatomi Alfred Olaniyan. 20-åringen kommer senast från spel i Hammarby TFF i division 1 under säsongen 2021. Avtalet är skrivet på sex månader med en option på förlängning.

– Alfred är en central mittfältare med fina offensiva egenskaper som kan spela både offensiv och balanserande mittfältare. Alfred har en fin potential och vi ser fram emot att se honom fortsätta utvecklas i ÖSK-tröjan, säger Axel Kjäll, huvudtränare i ÖSK Fotboll.

Olatomi Alfred Olaniyan kommer från Nigeria där han har tillhört Sido’s FC. Inför säsongen 2021 värvades han till Hammarby IF där han lånades ut till samarbetsföreningen Hammarby TFF. Under tiden i Hammarby blev det fem mål på 23 matcher i Ettan Norra innan han flyttade hem till Nigeria igen. Nu är det klart att Olatomi Alfred Olaniyan ansluter till ÖSK och gör sitt första träningspass med laget på lördag.

– Jag är glad att vara här. När jag hörde att en så fin klubb som ÖSK var intresserade så kände jag direkt att jag ville hit. Jag är en kreativ mittfältare som kan spela på flera centrala positioner. Jag ser verkligen fram emot att spela här, säger Olatomi Alfred Olaniyan.

Olatomi Alfred Olaniyan
Född: 2002-02-05
Nationalitet: Nigeria
Position: Mittfältare
Tidigare klubbar: Sido’s FC, Hammarby TFF

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908