En besviken Axel Kjäll på presskonferensen efter match

Foto: Bildbyrån / Jesper Zerman

ÖSK förlorade med 2-1 på bortaplan mot IK Sirius efter att hemmalaget vände i den andra halvleken. Under presskonferensen efter matchen var Axel Kjäll besviken både på resultatet och sig själv.

– För oss var det en konstig match. Vi kommer in efter första halvlek med ledning 1-0, ett stolpskott och en missad straff. Det känns som att vi ändå har hyfsad kontroll, säger Manager Axel Kjäll och fortsätter.

– Vi hade en speciell period innan matchen då vi hade fyra-fem spelare som kräktes precis innan matchen skulle börja, av matförgiftning eller något liknande. Det skapade en osäkerhet så jag är ändå imponerad av de spelarna som gick ut och gjorde den halvleken som de gjorde.

– Det finns några anledningar till att vi tappar den här matchen. Både vi och motståndarna gör ett byte i paus. Sirius får ut mer av sitt byte än vad vi fick. Jag tycker att Jack Lahne gör en bra första halvlek men vi kände att vi ville få in en till spelare mellan linjerna, i en yta där jag var orolig att motståndarna fick för mycket yta. Det har inget med Nahir Besaras prestation att göra utan det handlar om att det bytet som Sirius gjorde fick det att flyga för dem i början på andra halvlek. Så cred till Henrik Rydström och lite miss-cred till mig själv.

– Sen blir det ett avbrott på 15 minuter av att en reklamskylt rasar. Det har inget med prestationen att göra eftersom det är precis likadant för Sirius. Matchen kommer igång igen och sen gör Sirius 2-1. Så de hanterade det där uppehållet bättre än vad vi gör.

– Vi får en skada på Agon Mehmeti och försöker ändra vår formation. Vårt försvarsspel har varit riktigt bra och jag kände att vi någonstans jagade lite grepp om matchen. Vi försökte spegla deras formation med 3-4-3. Vilket återigen var ett dåligt beslut av mig. Det gjorde att vi blev utspridda och Sirius var bättre på att spela sitt spel än vad vi var när vi försökte spegla deras spel.

– Sen kommer vi tillbaka i matchen i slutet och det handlar endast om att de spelare som kommer in ger energi till laget. Så stor cred till alla inhoppare. David Seger som har spelat förut men även Dennis Collander och Hussein Ali som gör sina första minuter i Allsvenskan i år. De gav oss energi sista tio som gör att vi känner att vi åtminstone gick för någonting.

– En dålig period i början på andra halvlek men en ganska stark avslutning på en match som innehöll mycket både på och utanför planen, avlutar Axel Kjäll.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908