Erik Österlund återvänder till ÖSK

Förstora bilden

Erik Österlund som tidigare varit tränare för bland annat ÖSK:s talangtrupp återvänder till ÖSK efter fyra år i KIF Örebro.

Erik Österlund kommer att ingå i tränarteamet för U17, U19 och U21 och kommer tillsammans med Björn Cervin, Rickard Torstensson och Jesper Hallgren vara tränare i den konstellationen. Eriks huvuduppgift handlar om utveckling med fokus på individen. Erik kommer dessutom att vara med och assistera vid matchtillfällena för U17, U19 och U21.

– Jag har haft tankar om att jobba med utveckling med fokus på individen senaste året så när den här chansen dök upp så var det inte så mycket att fundera på. Det känns som en helt rätt period att komma tillbaka till ÖSK och det känns jättestimulerande att få komma in i det gänget som redan finns. Rickard Torstensson känner jag sedan tidigare, vi har spelat ihop i pojklag för en massa år sedan, säger Erik Österlund.

Erik, som var assisterande tränare till Rikard Nilsson, har under sina fyra år i KIF Örebro samlat på sig viktiga erfarenheter.

- Jag har i fyra år jobbat med elit i KIF Örebro och nu är det ju elitförberedande så det blir en omställning i sig. Jag är en bättre tränare idag än vad jag var för fyra år sedan och har skaffat mig massor av erfarenhet på flera olika plan. Det ska bli riktigt spännade och roligt att få jobba med fokus på individuell utveckling, fortsätter Erik Österlund.

Fredrik Holmquist lämnar Örebro för att arbeta som fotbollsansvarig i IFK Nyköping, ny lagledare för U17 och U19 blir Lasse Andersson.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908