U17: 6-1 med tio man

Förstora bilden

ÖSKs U17-lag tog femte raka segern i helgens seriematch mot IK Oddevold. Slutresultatet blev till slut 6-1 efter 2 mål var av David Holm och Amel Rastoder. Extra starkt då Svartvitts Henning Nordvall blev utvisad efter dryga halvtimman spelad.

– Vi gör en bra start på matchen och har 2-0 efter 25 minuter. Andra målet är av högsta kvalitet. David Holm tar emot ett inkast och vänder bort två Oddevoldspelare genom att jonglera upp bollen för att sedan skjuta ur snäv vinkel, säger en nöjd Rickard Torstensson.

Efter det skaffar sig ÖSK ett kraftigt mentalt övertag på IK Oddevold. Ett Oddevold som visserligen inte var ofarliga. De hotade ÖSK vid ett flertal gånger genom ett starkt djupledsspel. Sista kvarten gör ÖSK ett par individuella misstag som blir kostsamma. Ena situationen resulterar i en straff som Oddevold kan reducera på och bara ett par minuter efter det blir blir Henning Nordvall utvisad.

– Vi bjuder tyvärr in IK Oddevold kraftigt i matchen. I halvtid pratar vi om att ha ett lägre utgångsläge och fokusera på omställningspel. Efter 3-1 målet som vi gör på hörna så gör vi dom sista tre målen via omställningspel. Grabbarna visar upp en härlig moral. På det stora hela en taktiskt bra genomförd match som gör att vi tar tre poäng i den tidiga seriefinalen, avslutar Torstensson.

Startelvan:
Kalle Westdahl – Oskar Ålgars, Isac Uddling, Gustav Fardelin(K), Edvin Ahlnäs – Henning Nordvall, Amel Rastoder (Ut '65), Joel Nilsson (Ut '65) – Martin Springfeldt, David Holm (Ut '65), Felix Möller (Ut '75).

Avbytare:
Mikael Loön (In '65), Rikard Hallgren (In '65), Oskar Olofsson (In '65), Sebastian Magnusson (In '75), Andreas Klingström.

Statistik:
1-0 13 min David Holm (Felix Möller)
2-0 25 min David Holm (Martin Springfeldt)
2-1 31 min straff
3-1 46 min Gustav Fardelin (Oskar Ålgars)
4-1 55 Felix Möller (Gustav Fardelin)
5-1 60 min Amel Rastoder straff
6-1 65 min Amel Rastoder (Felix Möller)

Varningar:
Utvisning: Henning Nordvall 33 min
Edvin Ahlnäs 89 min

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908