Kapten Blod om Malmömatchen

Förstora bilden

Senast ÖSK vann borta mot Malmö var en oktoberkväll 2001. Johan Paulsson gav de svartvita ledningen, och avgjorde definitivt det gjorde Thomas Andersson som slog in 3-1 på straff när tio minuter återstod.

Det var rätt länge sen som ÖSK slog Malmö borta, i oktober 2001. Då var du med i laget.

 

-Ja, det kommer jag ihåg. Det var sent på hösten... Jag vill minnas att vi var bättre i matchen, men hade svårt att få till ett avgörande. Och så gjorde vi 3-1 på den där straffen i slutet.

 

Vad tror du om matchen imorgon?

 

-Vi har de bästa förutsättningarna att åka till Malmö och spela, tycker jag. ÖSK har en väldigt bra trend, och Malmö har stor press på sig. Ett bra läge att åka till Malmö, helt enkelt.

 

Hur tycker du att laget har sett ut på träning?

 

-Jag tycker det har sett riktigt bra ut. Det är ju inte så mycket till träning nu när det är så tätt med matcher och man måste se till att ha pigga ben till nästa match. Men det ser så piggt ut som det ska.

 

ÖSK har hittills under säsongen visat upp ett starkt försvarsspel. Är det någonting som glädjer dig som gammal försvarsklippa extra mycket?

 

-Jodå, det gör det. De som spelar i försvaret gör det på ett väldigt bra sätt. De jobbar med det och pratar om det ofta. De har ju också god hjälp av de som är framför. Och bakom också, för den delen.

 

Hur trivs du som tränare?

 

-Det är roligt. Det är väldigt roligt och inspirerande att få vara med. Det är kul att få vara kvar i klubben och fortsätta med fotbollen trots att jag slutat som spelare.

 

Till sist: vad tippar du i matchen imorgon?

 

-Jag tror alltid på ÖSK-seger.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908