Lagkaptenen om Åtvidabergsmatchen

Förstora bilden

-Det är väldigt bra stämning i truppen och vi är känner oss nog ganska lugna inför premiären.

Först och främst, välkomna tillbaka till Sverige och grattis till segern mot Åtvidaberg!

- Tacktack!

Hur skulle du vilja summera dagens match?

-Vi är såklart glada över vinsten, men på det hela taget tycker jag att vi gjorde en dålig insats. Det var trötta ben ute på planen och vi tillät Åtvidaberg att ha alldeles för mycket boll. Åtvidaberg var bättre än vi föreställt oss, men vi var samtidigt väldigt passiva. Med de höga ambitioner som vi har, så måste vi prestera mycket bättre. Vi får helt enkelt se den här matchen som en ordentlig väckarklocka.

Senaste matchen hemma på Behrn Arena mot BP, så gjorde du mål. Det var nära att du blev målskytt idag också, berätta!

- Ja, det var nära. Vi kontrade och Emra tog sig fram på högerkanten.Han spelade in till mig, jag hann inte riktigt ända fram och stötte bredsidan utanför. Det var synd, det hade varit skönt att sätta dit den.

Blir du enregelbunden målskytt i årets allsvenska?

- Ja, det skulle vara kul. Jag har utvecklat mitt skott, så jag hoppas jag kan göra fler mål i år än tidigare.

Hur känns formen?

- Den känns bra. Jag tror att jag hittade formen på träningslägret . Jag har varit lite småsjuk under försäsongen, så det skönt att känna sig pigg och fräsch igen.

Den långa försäsongen börjar ta slut. Är du sugen på att allsvenskan ska sparka igång?

-Det är klart . Alla i laget är taggade och ser fram emot premiären. Vi har lagt ner så mycket slit under försäsongen och vi känner oss väl förberedda på vad som komma skall.Det ska faktiskt bli riktigt skönt att få komma igång på allvar.

Vad tar ni med er från dagens match, när ni ska börja förbereda er på Djurgårds-matchen?

-Egentligen ingenting. Jag tycker dock att vi ska lära oss en läxa från dagens match. Läxan är att, om vi inte får något gratis från ett lag i Superettan så lär vi inte få det från några lag i Allsvenskan heller.

Hur går snacket i laget inför premiären?

-Det är väldigt bra stämning i truppen och vi är känner oss nog ganska lugna inför premiären. Vi hade en hel del teori på Cypern, så vi är förberedda och behöver inte oroa oss. Vi längtar helt enkelt efter att få spela allsvenska matcher.

Hur tror du att det kommer kännas att kliva in på Stockholms Stadion?

-Det kommer nog kännas både annorlunda och kul med riktig fight.

William Linnefell

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908