Alvbåge om förlusten

Förstora bilden

John Alvbåge om förlusten mot IFK Göteborg och tankarna inför matchen mot Gefle.

- Vi föll med flaggan i topp.

Förlust med 1-0, vad är din analys av matchen?

- Det var en jämn första halvlek där vi släpper in ett för enkelt mål, annars är det vi som har mest boll de första 20-25 minuterna och kommer runt på kanterna. De får ett enkelt mål och tar över sista kvarten av första och halvlek, annars en ganska jämn men chansfattig första halvlek.

I andra halvlek tar de över i och med att de spelade med en man mer och de skapade många farliga chanser, men gjorde inga mål och tack vare det fanns det fortfarande en nerv i matchen ända fram till slutet. Det var kanske en rättvis seger för Blåvitt med tanke på att de hade mer boll och chanser, men vi hade läge att göra mål på slutet så det känns bittert att inte kunna få ta med sig en poäng.

Om jag säger att det var er svåraste match hittills, håller du med mig då?

- Nja, premiären mot Djurgården var svår också. Göteborg borta är alltid svårt, men om det var den svåraste hittills vet jag inte.

Vad kunde ni ha gjort bättre igår?

- Vi kunde agerat bättre vid deras mål. Jag tycker vi kunde varit farligare framför deras mål och sen kom utvisningen. De var de tre bitarna som felade, men annars föll vi med flaggan i topp. Det var jämnt in i det sista. De hade 9-0 i målskillnad på hemmaplan innan och mot oss hade de svårt att göra mål, så det är ett bevis på att vi är stabila och svårslagna.

Utvisningen i sig är ingenting att älta, men vad fick den för konsekvenser?

- Den fick stora konsekvenser, vi tappade vår bollskickligaste spelare på mitten. Det var onödigt, men man har sett värre saker i år som det inte blivit utvisning för. Helt klart onödigt, men det är bara glömma och gå vidare.

För din egen del gör du en otroligt bra match, vad tycker du själv?

- Min första halvlek var riktigt dålig och min andra halvlek var riktigt bra, så synd att jag inte gjorde två bra halvlekar. Då kanske vi hade fått med oss 0-0. Min andra halvlek gick bra helt klart.

Gelfe IF väntar nästa match som är ett defensivt bra lag. Hur ska ni ta er an dem?

-  Det är tuffa matcher mot dem, men vi har ett bra facit mot Gefle och de vet om att vi slår dem 9 av 10 gånger. Vi har bra självförtroende mot Gefle så det tar vi med oss upp dit. Det kommer bli en tuff match och de har även ett par målfarliga spelare som kan göra det svårt för oss. Vi kommer få komponera ihop ett halvnytt lag eftersom två spelare är avstängda, så det kommer bli en svår match men vi går för tre poäng.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908