”Vi slarvar för mycket”

Förstora bilden

Samuel Wowoah underhöll ånyo Örebropubliken med sin fina teknik och var nära att assistera Fredrik Nordback till ett segermål. Han var ändå relativt nöjd med poängfördelningen efter matchen.

0-0 mot IFK Göteborg på hemmaplan, är du nöjd med er insats idag?

— Nöjd ska man väl egentligen aldrig vara när man inte vinner på hemmaplan. Men sett till hur matchen var, och hur chanserna fördelade sig, får man nog ändå vara hyfsat nöjd. Jag hade dock hoppats på tre poäng idag, så en liten besvikelse var det.

 

Hur uppfattar du straffsituationen med Markus Astvald?

— Jag vet inte vad jag ska säga om den. Det är ju helt klart kontakt mellan Mackan och deras back, en 50/50-situation. Jag kan säga att jag själv hade blivit förbannad om jag, som back, åkt på en straff i den situationen.

 

Vad säger du om din egen insats?

— Jag tycker den går hand i hand med lagets insats. Vi började mycket bra, det var piggt på många fötter, sen börjar vi slarva och släpper in Göteborg i matchen. I andra halvlek blev det mer kamp och det händer väl inte så jättemycket egentligen. Vi har flera otroligt bra inläggslägen men vi slarvar tyvärr för mycket idag.

 

Hur tycker du defensiven fungerade?

— Defensivt har det fungerat bra ett par matcher nu och jag tycker vi är stabila. Visst kan vi följa med mer i offensiven men jag tycker vi har så pass starka kort där framme att det ska fungera ändå. Det är inte alltid man har läge att fylla på, man får göra en avvägning.

 

Du spelade mot Stefan Selakovic på din kant. Ni såg ut att vara goda vänner?

— Ja, det är vi. Vi känner varandra sedan långt tillbaka, vi har spelat tillsammans både i Halmstad och Göteborg.

 

Det var annars en hätsk stämning mellan lagen, hur kom det sig?

— Ja, det var det verkligen. Jag tycker ändå att det främst var Göteborgsspelarna som drev upp den stämningen. De snackar mycket och filmar faktiskt mycket också, vilket naturligtvis är irriterande. De tycker ju aldrig att de själva gör något fel.

 

Vad tror du om fortsättningen av Allsvenskan?

— Den är intressant, men vi försöker ta en match i taget. Det är nu det ska avgöras, vill man vara ett topplag så är det nu man ska visa det. Jag tror det handlar mycket om att visa ett stort hjärta. Vi har GAIS i nästa match, en tuff motståndare som vi måste vara på topp för att slå.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908