Per Johansson som avgjorde matchen med sitt mål

Förstora bilden

Förre Djurgårdspelaren Per Johansson byttes in i den 78:e minuten och sänkte i den 86:e sitt gamla lag med sitt första Allsvenska mål.

Grattis till ditt första mål i Allsvenskan, Per!

— Tack, det var otroligt kul. Skönt att sätta tvåan också och få lite lugn och ro. Vi fick en kontring på högerkanten och Mackan fick bollen, jag följde med upp och han hittade in till mig med en passning snett-inåt-bakåt. Sen var det bara att svinga med högern och hoppas på att den skulle sitta, och det gjorde den (skratt). Jag är väl knappast någon van avslutare men den satt bra, det blev en bra träff.

Det kändes som att det hängde en Djurgårdskvittering i luften i andra halvlek, hur upplevde ni det på planen?

— Det kändes ändå rätt så lugnt tyckte jag, de skapade inte så många chanser trots sitt bollinnehav. Men samtidigt kan det vara en farlig känsla, det räcker att kolla på Örgrytematchen då det ramla in två mål från ingenstans. Därför var det lite extra skönt att göra mål också.

Vad tycker du om matchen?

— Jag tycker vi gör en helt okej match och vi har kontroll på den nästan hela tiden. Vi kan naturligtvis bättre men gör en godkänd insats. Vi tappar väl lite i andra halvlek men det beror nog på att Djurgården höjer sig också. Men det är klart att vi borde tagit tag i spelet bättre i andra halvlek.

Vad tycker du om din egen insats?

— Jag kommer ju in ganska sent och på grund av att matchbilden är som den är blir det mycket springa och kämpa för min del. Sen kommer målet som en ren bonus. Men jag är absolut nöjd.

Du har spelat både på  mittfältet och i försvaret i år, var trivs du bäst?

— Det är nog på mittfältet ändå, det har blivit mest spel där nu i alla fall så jag är mest van med det. Om jag får välja är det där jag vill slå mig in.

Ni möter Elfsborg i nästa omgång, vad tror du om den matchen?

— Vi har ju två raka segrar och bra form medan de har förlorat lite på slutet, så det kan nog bli tre poäng.  

 

 

David Rispoli Helling

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908