”Det är kul när det lossnar”

Förstora bilden

Den danske bombaren är tillbaka på allvar efter att ha torkat krutet under sommaren. Mot Kalmar skallade Kim Olsen in mål nummer sju och åtta för säsongen. Läs hans kommentar efter matchen här.

Seger med 3-1 mot regerande mästarna Kalmar, dessutom på bortplan. Vad tycker du om er insats?

— Jag tycker det är oerhört starkt av oss att åka ner till Kalmar och ta tre poäng. Det är inte ofta som de släpper in tre mål hemma, det var helt klart ett styrkebesked. Vi visste att de ville ha mycket boll och rulla runt och det är de bra på. Men vi höll fast i vår taktiska disposition på ett bra sätt och försvarade oss väl. Sen var vi mycket starka i både defensivt och offensivt straffområde, jag tycker vi hade många bra avslut mot dem. En bra match från vår sida.

 

Du har gjort tre mål på de senaste två matcherna, är det en formtopp som infunnit sig?

— Nja, det vet jag väl inte. Jag tycker att det har gått bra under en längre period. Det är klart att det är roligt när det lossnar lite målmässigt också. Så är det att vara forward, ibland går skotten in, ibland går de utanför. Jag jobbar på precis som vanligt för lagets bästa.

 

Hur har Adrianos ankomst påverkat dig?

— Jag tycker egentligen inte att det har påverkat mig någonting alls. Vi har fått in en bra spelare i truppen. Han spetsar till konkurrens situationen och det är så det ska vara om man som vi har målsättningen att ligga högt upp i tabellen. Jag är glad att han kommit.

 

Du fick utgå skadad i början av andra halvlek, vad var det som hände?

— Ja, jag stukade ankeln lite. Det var efter en nickduell med en av Kalmars mittbackar som jag landade på hans fot och vred om ankeln. Foten känns väl sådär just nu men jag hoppas verkligen jag kan spela matchen imorgon(onsdag). Det är en match som alla vill spela, roligt att möta Göteborg och mycket folk på läktarna. Det ska bli kul.

 

 

David Rispoli Helling

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908