Välkommen Oskar Käck!

ÖSK Fotboll är glada att i dag välkommna Oskar Käck till Örebro. Den 19-årige försvararen har efter sitt provspel skrivit på ett treårsavtal med klubben och ansluter senast från Sollentuna FK.

– Oskar är en spännande ytterback som trots sin unga ålder redan gjort många matcher i division 1. Han har varit hos oss under 1,5 vecka och gjort bra träningar samt en bra match mot BP. Han är driven, tränar hårt och har helt rätt attityd till sin fotboll för att passa in i vår grupp. I sitt spel så är han duellstark, explosiv och bra i positionsspelet. Han är trygg med bollen, har ett bra tillslag och vill framåt, säger ÖSK:s huvudtränare Christian Järdler.

Oskar Käck är född 2004 och kommer senast från Sollentuna FK i Ettan Norra där han förra säsongen spelade 29 av 30 matcher och gjorde ett mål samt ett assist. Totalt blev det 75 matcher för Sollentuna i Division 1, där han också representerat deras ungdomslag. Försvararen har Rotebro IS som moder klubb. Under den senaste 1,5 veckan har Oskar funnits med för ett provspel. Där har han bland annat redan gjort debut i matchsammanhang, i en träningsmatch mot BP.

Nu väntar spel i Superettan för den unga försvararen som har skrivit på ett treårsavtal för ÖSK Fotboll.

– Det känns jätteskönt att det är klart och att jag nu tillhör Örebro SK. Det känns som en familjär klubb där alla både spelare och ledare har tagit hand om mig väl. Jag längtar och ser fram emot att få spela framför fansen och med det här laget. Jag tror det kommer bli ett riktigt bra och spännande år, säger Oskar Käck.

Oskar Käck
Född: 2004-03-03
Nationalitet: Sverige
Längd: 179 cm
Position: Försvarare
Tidigare klubbar: Rotebro IS, Sollentuna.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908