Välkommen tillbaka Moa Arlebo

Foto: Retouched Reality / Daniel Lubner

Moa Arlebo klar för en återkomst till ÖSK.

– Kul att Moa kommer tillbaka till oss. Vi får en underbar människa som kommer bidra både på och utanför planen. Moa besitter en stor arbetskapacitet, behärskar många roller och har en bra blick som hon utnyttjar genom att vara konstruktiv och slå linjer, säger ÖSK:s huvudtränare Dennis Gabrielsson.

Moa Arlebo är född 2001 och spelade under förra säsongen för Degerfors IF där hon gjorde tre mål på tio matcher i division 1. Innan dess har Moa spelat collegefotboll i USA och representerat ÖSK Fotboll mellan 2019-2022. Totalt står hon noterad för 36 matcher i den svartvita tröjan och fler lär det bli. Mittfältaren har idag skrivit på för ÖSK och kommer vara en del av laget under den kommande säsongen i Elitettan.

– Det känns jättekul att vara tillbaka i ÖSK. Det är en superhärlig grupp med många duktiga spelare och ledare som jag ser fram emot att få utvecklas tillsammans med. Jag tror det kommer bli mycket bra fotboll i år och jag hoppas kunna bidra med mina kvalitéer för att vi tillsammans ska göra en så bra säsong som möjligt i Elitettan, säger Moa Arlebo.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908