Noel Milleskog: "Tack för allt"

Foto: Bildbyrån / Johan Bernström

Öppet brev från Noel Milleskog:

– Jag började min ÖSK-resa i fotbollsskolan när jag var fem år gammal. Nu, 16 år senare, är det dags för mig att lämna klubben jag alltid drömt om att spela för.

Jag har tagit vägen genom samtliga lag i akademin upp i herrlaget, via utlåning till Karlslund i division 2. Tiden har stundtals varit tuff och utmanande men med bra tränare, lagkamrater och en bra fotbollsmiljö har jag fått bra förutsättningar att utvecklas som både fotbollspelare och människa.

Även fast de sista säsongerna i herrtruppen varit tuffa resultatmässigt tar jag med mig väldigt mycket från det och jag är otroligt tacksam för den tid jag haft i klubben.

Jag vill tacka alla ledare i ledarstaben jag fått äran att jobba med, alla lagkamrater som blivit till nära vänner och all kontorspersonal som jag fått lära känna och fått hjälp av. Ett speciellt tack till Carola Söberg och Rickard Torstensson som stöttade, hjälpte mig och tränade mig under akademitiden. Och tack till Viktor för allt jobb du gör för oss spelare som kanske inte alltid syns.

Sist men inte minst ett STORT tack till alla supportrar. Att spela framför er med den vita tröjan har alltid varit en pojkdröm. Att dessutom få fira både vinster och mål med er är känslor som ord inte kan beskriva.

Tack för allt.

/Noel Milleskog #48

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908