Lycka till Erik Björndahl

Foto: Bildbyrån / Johan Bernström

ÖSK Fotboll och IF Karlstad Fotboll har idag kommit överens om en övergång av Erik Björndahl. Vi vill därför rikta ett stort tack till Erik för hans tid i ÖSK och önska honom varmt lycka till i sin nya klubb.

– Erik är en bra kille som har gjort sitt bästa för ÖSK under tiden han har varit här. Han har gjort sitt yttersta i träning men med ett nytt spelsätt och tuff konkurrens så har speltiden varit liten. Efter bra samtal har Erik bestämt sig för att han vill lämna ÖSK och ta chansen att få mer speltid i Karlstad. Vi har hittat en bra överenskommelse med Karlstad som alla parter är nöjda med och Erik börjar träna med dem redan imorgon, säger ÖSK:s huvudtränare Christian Järdler.

Erik Björndahl kom till ÖSK Fotboll ifrån Degerfors IF inför säsongen 2020. Under sina dryga tre år i den svartvita tröjan har Erik noterats för 61 tävlingsmatcher och tio mål. Han har även hunnit med en lånesejour i Västerås SK under hösten 2021.

Nu står det klart att Erik lämnar ÖSK Fotboll och fortsätter sin karriär i IF Karlstad Fotboll då klubbarna idag kommit överens om en övergång av anfallaren. Vi tackar Erik för hans tid i ÖSK och önskar honom stort lycka till.

– Jag har valt att lämna ÖSK och gå vidare i min karriär för att hitta glädjen, förtroendet och speltiden. I Karlstad får jag ett stort förtroende och en tydlig roll i laget. Där kommer jag att bidra och njuta av mina sista år på planen. Det här var den bästa lösningen för alla parter. Jag lämnar fantastiska spelare och människor i en klubb som jag önskar all framgång. Kärlek, säger Erik Björndahl.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908