Amar Dzevlan skriver på ett korttidsavtal med ÖSK

Målvakten Amar Dzevlan har den senaste tiden provtränat med ÖSK:s herrlag. Nu har 20-åringen skrivit på ett avtal med klubben som sträcker sig fram till i sommar. Vi hälsar Amar varmt välkommen.

– Amar är en ung målvakt som gjorde bra ifrån sig under sin provträning hos oss. Han är duktig och trygg med fötterna, positionssäker och har ett eget driv som passar bra in i gruppen, säger Christian Järdler.

Amar Dzevlan är född 2003 och spelade säsongen 2022 med Qviding FIF i Ettan Södra. Dessförinnan har han representerat IFK Haninge och Hammarby IF på ungdomsnivå samt varit ungdomsproffs i spanska Real Betis och tyska Eintracht Frankfurt. På landslagsnivå har Dzevlan representerat det svenska P17-landslaget vid tre tillfällen

Nu står det klart att ÖSK blir Dzevlans nästa klubb. Målvakten har skrivit på ett avtal som gör honom till ÖSK-spelare fram till i sommar.

– Det känns fantastiskt kul och spännande att få vara här i denna fina klubb. Jag fick en otroligt bra känsla redan efter första träningen. Det är en fin grupp killar som är ambitiösa och seriösa med sin fotboll och även har väldigt roligt tillsammans. Jag är övertygad om att jag kommer trivas här och ser fram emot att komma i gång, säger Amar Dzevlan

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908