Daniel Arfvidsson förstärker damlagets ledarstab

ÖSK Fotboll är idag glada att välkomna Daniel Arfvidsson till klubben. Arfvidsson kommer senast från KIF Örebros verksamhet och blir nu en del av Dennis Gabrielssons team runt damlaget. Vi hälsar honom varmt välkommen.

Daniel Arfvidsson kommer senast från två säsonger i KIF Örebro där han varit målvaktstränare för F19-laget men även jobbat med föreningens F17- och F15-lag. Innan dess har han bland annat varit aktiv som tränare i Alviks IK och Luleå SK. Nu tar han steget till att bli en av tränarna för ÖSK:s damlag.

– Jag har fått ett väldigt gott intryck av Dennis och ÖSK. Det känns som en spännande miljö att jobba i. Jag har en ambition att själv utvecklas i min tränarroll men också utveckla målvaktens roll i spelet. Målvakten kan bidra med så mycket mer än att bara rädda bollar. Det är bara att titta på herrarnas fotbolls-VM just nu. Målvaktens betydelse är jättestor och det är något jag ser fram emot få jobba med här i ÖSK, säger Daniel Arfvidsson.

Daniels nya roll i ÖSK Fotboll innebär att han kommer assistera huvudtränare Dennis Gabrielsson samt ha ett utökat ansvar för lagets målvakter.

– Jag är oerhört glad att få in Daniel i teamet. Med hans kompetens kommer våra målvakter få absolut bästa stöttning och vi som lag kommer bli skarpare i eget straffområde. Jag upplever Daniel som en bra och tydlig ledare som kommer spetsa vårt team från dag ett, säger Dennis Gabrielsson, huvudtränare i ÖSK Fotboll.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908