Mikael Kindgren ny tränare i damlaget

ÖSK Fotboll kan meddela att Mikael Kindgren är klar som ny tränare i damlaget inför säsongen 2023. Kindgren kommer senast från rollen som huvudtränare för IFK Hallsberg. Vi hälsar honom varmt välkommen till ÖSK.

Mikael Kindgrens senaste uppdrag var i IFK Hallsberg, där han var huvudtränare för damlaget i division 1. Sedan tidigare har han även gjort tre säsonger i KIF Örebro där han först var assisterande tränare i Damallsvenskan och sedan huvudtränare för klubbens F19-lag. Mikael har även gjort flera år på herrsidan och bland annat tränat IFK Örebro, Nerikes Kils SK och Adolfsbergs IK.

– Det känns jättebra att komma till ÖSK. Ett lag som jag mött under året med IFK Hallsberg och blivit imponerad av. Ett offensivt spel och en rolig fotboll som ska bli väldigt spännande att få jobba med. Jag och Dennis har haft mycket samtal om nästa år och våra roller och det känns verkligen som att det kommer bli ett inspirerande team att jobba med, säger Mikael Kindgren.

Nu kommer Mikael Kindgren in som tränare för ÖSK:s damlag och blir en del av huvudtränare Dennis Gabrielssons team.

– Det känns super att få in Micke i teamet. Hans kompetens och erfarenhet kommer höja vår träningsmiljö och förberedelser inför match enormt. Jag ser fram emot att driva utvecklingen framåt tillsammans med Micke och övriga i teamet med målet att erbjuda den bästa träningsmiljön i division 1, säger Dennis Gabrielsson, huvudtränare i ÖSK Fotboll.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908