Jonathan Johnsson går vidare från ÖSK

ÖSK Fotboll och Jonathan Johnsson har kommit överens om att avsluta spelarens avtal vilket innebär att Jonathan lämnar ÖSK. Vi tackar honom för alla år i klubben och önskar stort lycka till framöver.

Jonathan Johnsson har ÖSK som moderklubb och har under hela sin fotbollskarriär tillhört föreningen. Inför säsongen 2022 flyttades han upp från ÖSK:s akademi till herrlaget då han skrev på ett tvåårsavtal. Under året har Jonathan även representerat Yxhults IK genom ett fotbollsutvecklande föreningssamarbete där han har noterats för sju starter i division 2. Nu kommer Jonathan fortsätta sin utveckling i en annan klubb.

– Vi har kommit överens om att bryta mitt avtal. Det är ett ömsesidigt beslut som både jag och klubben tror kommer gynna min fotbollsutveckling allra mest då speltid är en viktigt faktor för att ta nästa steg, säger Jonathan Johnsson.

– Jag har haft väldigt många bra och utvecklande år i ÖSK. Jag började redan som 5-6 åring i ÖSK Ungdom för att sedan ta mig hela vägen via akademin till A-laget. Jag har fått erfarenhet på hög nivå och blivit bra skolad genom alla dessa år.

– Vi får se vad som händer härnäst, jag håller alla dörrar öppna. Jag vill också passa på att önska laget lycka till nästa år. Jag är övertygad om att det kommer bli ett bra år för ÖSK, avslutar Jonathan Johnsson.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908