Jennifer Pelley klar för ÖSK

Foto: Bildbyrån / Maxim Thoré

ÖSK Fotboll förstärker damernas trupp med målvakten Jennifer Pelley. 28-åringen kommer senast från Djurgårdens IF där hon har meriter från spel i Damallsvenskan. Vi hälsar Jennifer varmt välkommen till klubben.

– Jennifer är en spelare som jag har tränat under min tid i Djurgården. Hon är en väldigt duktig målvakt som kommer tillföra mycket på och utanför planen. Hon har inte spelat någon tävlingsfotboll sedan 2019 men besitter egenskaper och rutin som gör att hon kommer vara ett tillskott under hösten, säger huvudtränare Dennis Gabrielsson.

Amerikanska Jennifer Pelley är född 1994. Under 2017 flyttade hon till Sverige och spelade då med Älta IF i division 1. Efter ett år i klubben tog hon klivet över till Djurgårdens IF där hon spelat 19 matcher i Damallsvenskan. Nu har hon skrivit på ett avtal med ÖSK som löper under resterande del av säsongen 2022.

– Att spela fotboll igen med ÖSK ger mig minnen från när jag flyttade till Sverige och glädjen jag hittade att spela här. Jag ser verkligen fram emot att träffa laget och att jobba med Dennis igen. Jag har hört bra saker om klubben och att det spelas en possession-inriktad fotboll vilket passar mig väl. Det blir en spännande höst och allt är möjligt när det kommer till fotboll, säger Jennifer Pelley.

Jennifer Pelley
Född: 1994-03-17
Nationalitet: USA
Position: Målvakt
Tidigare klubbar: Älta IF, Djurgårdens IF

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908