Tristan Hedman klar för AC Monza

Idag blev det klart att akademispelaren Tristan Hedman tar steget vidare från ÖSK Fotboll. Mittfältaren som tillhört PA19-laget har skrivit på för den italienska Serie A-klubben AC Monza.

– Tristan kom till ÖSK i ett läge då han hade varit skadad under en längre period. Han sökte sig till Örebro efter att ha fått höra gott om klubbens akademiverksamhet från flera håll. Den utvecklingen han har gjort under året är fantastisk och det här är ett bra betyg till honom, hans lagkamrater och vår verksamhet. Att vi nu släpper i väg ännu en spelare på ett europeiskt äventyr är självklart väldigt glädjande, säger ÖSK:s akademichef Rickard Torstensson.

– När jag kom till ÖSK hade jag varit ifrån fotbollen ett längre tag och jag fick chansen att komma tillbaka på ett fantastiskt sätt. Det har känts som en familj från första dagen jag satte foten i omklädningsrummet med ledare som sett mig och hjälpt mig slipa på detaljer som varit viktiga för mig. Mina lagkamrater är guld värda och grymma spelare. Jag känner lite sorg över att lämna dem men vet att vi kommer ses någon gång framöver. Jag hade aldrig fått den här chansen utan alla er och vill från botten av mitt hjärta tacka för allt. Nu är det dags för Italien och jag ska göra allt för att visa vad vi i ÖSK står för. Arrivederci, säger Tristan Hedman.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908