Kevin Custovic ansluter på lån till ÖSK

Foto: Bildbyrån / Tobias Sterner

ÖSK Fotboll och Vejle BK är överens om ett lån av mittfältaren Kevin Custovic. Låneavtalet sträcker sig över säsongen 2022. Därefter har ÖSK en option om att köpa loss spelaren permanent. Vi hälsar Kevin varmt välkommen.

– Vi är glada att kunna välkomna Kevin till Örebro. Han är en central mittfältare som har ett bra passningsspel och är duktigt i det defensiva spelet, säger ÖSK:s huvudtränare Axel Kjäll.

Kevin Custovic är född 2000 och gjorde sin seniordebut för IFK Västerås som 16-åring. Sommaren 2017 skrev han på för Västerås SK. Under sin tid i VSK lånades Custovic ut i olika sejourer innan han tog en fast plats på mittfältet. Totalt blev det 70 tävlingsmatcher i den grönvita tröjan innan han lämnade för danska Vejle BK under sommaren 2021. Under sin första säsong i Danmark noterades mittfältaren för 18 tävlingsmatcher. Nu är ÖSK Fotboll och Vejle BK överens om ett lån som gör att Custovic spelar för ÖSK under hösten 2022.

– Det är en väldigt bra känsla att få representera ÖSK. Det känns som ett bra steg i min karriär och Örebro är en fin klubb med grymma supportrar. Jag är väldigt motiverad att visa vad jag går för, säger Kevin Custovic.

Kevin Custovic
Född: 2000-02-03
Nationalitet: Sverige
Position: Mittfältare
Tidigare klubbar: IFK Västerås, Skiljebo SK, Nyköpings BIS, Enköpings SK FK, Västerås SK, Vejle BK.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908