Anna Meijer tillbaka i ÖSK

ÖSK Fotboll är idag glada att meddela att Anna Meijer är klar för en återkomst till klubben. Anna kommer senast från Stuvsta IF men representerade ÖSK så sent som säsongen 2021. Vi hälsar henne varmt välkommen tillbaka.

– Anna var en viktig spelare i ÖSK under förra säsongen och det känns jättekul att hon nu kommer tillbaka till klubben. Hon känner laget och klubben väl vilket gör det lätt för henne att komma in i det igen. Hon är en spelskicklig mittfältare med goda ledaregenskaper, säger ÖSK:s huvudtränare Dennis Gabrielsson.

Anna Meijer gjorde sin första tävlingsmatch för ÖSK Söder redan 2014 och har gjort totalt 98 tävlingsmatcher i ÖSK-tröjan. Under säsongen 2021 noterades Anna för 19 seriematcher och fyra mål. Under våren 2022 har Anna representerat Stuvsta IF och gjort 11 matcher i Divison 1 Södra Svealand. Nu står det klart att hon återvänder till ÖSK.

– Det känns väldigt roligt att vara tillbaka i ÖSK där jag känner mig som mest hemma. Jag ser fram emot att lära känna dom nya tjejerna, samt att spela fotboll med mina gamla vänner och lagkompisar igen. Laget har sett väldigt bra ut under vårsäsongen och jag hoppas kunna bidra med mina kvalitéer både på och utanför planen, säger Anna Meijer.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908