Hussein Ali lämnar ÖSK för SC Heerenveen

Foto: Bildbyrån / Johan Bernström

ÖSK Fotboll och SC Heerenveen är överens om en övergång av Hussein Ali. Totalt blev det 63 matcher i den svartvita tröjan för Ali som nu fortsätter sin karriär i Nederländerna.

– Hussein har under tiden i ÖSK varit ett superproffs som varje dag jobbat hårt för att bli bättre och han har alltid satt laget i första hand. Vi önskar Hussein stort lycka till i sin nya klubb, säger Axel Kjäll, huvudtränare i ÖSK Fotboll.

– Den här övergången är ett exempel på en ung spelare som kommer till ÖSK och utvecklas för att sedan ta steget vidare till en större liga. Det är något som vi är glada och stolta över.

Hussein Ali anslöt till ÖSK från Malmö FF under sommaren 2019. Under tiden i ÖSK har han etablerat sig på allsvensk nivå och spelat U21-landskamper med Sverige. Nu är det klart att ytterbacken fortsätter sin karriär i SC Heerenveen. Det blev totalt 63 tävlingsmatcher i ÖSK-tröjan.

– Jag vill rikta ett jättestort tack till alla i ÖSK. Från alla ledare och spelare till fansen och alla runt om klubben. Jag kom hit som en pojke och lämnar som en man. Jag hoppas att man snart tar sig tillbaka till Allsvenskan för det är där klubben hör hemma. Ta hand om er, säger Hussein Ali.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908