Seger mot IF Brommapojkarna F19

Under söndagen tog ÖSK emot IF Brommapojkarna på Behrn Arena. I den första halvleken spelade ÖSK riktigt bra och hade ett flertal klara målchanser. Men det var först i den 30:e minuten som målet kom. Emelie Alfredssons inlägg styrdes av Cornelia Karlsson innan Emilia Andersson kunde stöta in bollen i mål. Den andra halvleken präglades av ett betydligt lägre tempo än under de första 45 minuterna. Målchanserna var färre och det fina kombinationsspelet syntes allt mer sällan. Det blev heller inte några fler mål och matchen slutade i en svartvit seger med 1-0.

Dennis Gabrielsson, Huvudtränare ÖSK Fotboll:
– Jag tycker kanske att det blev en match med lite lågt tempo idag. Vi kommer mer och mer rätt i hur vill slå motståndarens första press och så vidare men idag tycker jag att vi spelade fast oss lite. I första halvleken skapade vi ganska många målchanser och borde gjort något mål till. Vi pratade mycket om att sitta ihop i vårt försvarsspel och jag tycker att vi är bättre i det idag än förra matchen. I andra halvlek klappar vi inte igenom riktigt så illa som vi gjort i de två senaste matcherna, där vi gör två ganska svaga andra halvlekar. Nu sitter vi ihop lite bättre och vågar ha bollen i lite längre sekvenser. Det är så klart viktigt men vi behöver ju bli skarpare i viljan att agera istället för att reagera samt i omställningarna när vi vinner eller förlorar boll.

– Det är svårt att sätta ord på exakt vad det är som händer när vi har de här lite sämre perioderna i matcherna. Jag tycker att vår dipp idag inte är lika lång eller djup som dipparna i tidigare matcher. Men det är klart att vi behöver komma ur de här sämre perioderna snabbare och inte heller blir stressade av att hamna där någon gång under matcherna. Men det är inget jag är orolig för. Vi vinner fortfarande matchen idag och det känns ändå som att vi har det under kontroll.

Statistik
Resultat: 1-0 (1-0)
Målskytt ÖSK: Emilia Andersson (30')

Startelva ÖSK
25. Ellen Portugués
21. Olivia Stråle - 16. Caroline Zandén (K) - 15. Hanna Göthberg
6. Agnes Andersson - 2. Ebba Lundquist - 11. Cornelia Karlsson - 12. Emilia Andersson
22. Emelie Alfredsson - 10. Isabelle Fredriksson - 14. Izabella Hurtig

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908