ÖSK förlänger med Stina och Ebba Mannfolk

Foto: Retouched Reality / Daniel Lubner

Systrarna Stina och Ebba Mannfolk gjorde båda sin debut i ÖSK:s damlag under säsongen 2021. Nu står det klart att de förlänger sina respektive avtal och spelar i ÖSK-tröjan även säsongen 2022.

– Vi är glada att förlänga avtalen med Stina och Ebba. Båda två hade en fin utveckling under 2021 och jag ser fram emot att se dem fortsätta den resan i vår miljö, säger Axel Kjäll, Fotbollschef i ÖSK Fotboll.

Stina Mannfolk
Målvakten Stina Mannfolk flyttades inför 2021 upp till ÖSK:s damlag från ÖSK Ungdom. Under säsongen 2021 noterades hon för en match från start. Under försäsongen 2022 har Stina varit ur spel på grund av en handskada.

– Det känns bra att skriva på för en fortsättning i ÖSK. Klubben ger mig bra förutsättningar att komma tillbaka från min skada och jag längtar efter att spela matcher igen, säger Stina Mannfolk.

Ebba Mannfolk
Ebba Mannfolk kom till ÖSK från KIF Örebros F19 inför säsongen 2021. Under förra säsongen noterades hon för 15 tävlingsmatcher och två mål.

– Det känns väldigt kul att skriva på ett nytt avtal. Klubben visar verkligen att man vill göra en resa och det är något som jag vill vara med på, säger Ebba Mannfolk.

Kom ihåg att med vårt nya årskort går du in på både damernas och herrarnas hemmamatcher säsongen 2022. Köp ditt årskort här.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908