Seger mot IFK Hallsberg i årets första match

Foto: Retouched Reality / Daniel Lubner

Under söndagen var det dags för ÖSK:s damer att spela årets första träningsmatch och IFK Hallsberg stod för motståndet borta på Allévallen. ÖSK fick en smakstart när Sara Sandberg hittade nät redan efter sex minuter. Strax därpå var Sandberg framme igen och kunde utöka ledningen till 0-2. Innan halvlekens slut gjorde nyförvärvet Emilia Andersson sitt första mål i ÖSK-tröjan, mot sin tidigare klubb. Resultatet 0-3 stod sig sedan matchen ut och ÖSK gick segrande ur säsongens första träningsmatch.

Dennis Gabrielsson, Huvudtränare ÖSK Fotboll:
– Det är skönt att vi äntligen är igång med matcher och idag tycker jag att vi stundtals gör det mycket bra. Inför matchen har vi pratat väldigt mycket om att vi ska hamna i rätt positioner innan vi attackerar och det jobbar spelarna jättemycket med. I den första halvleken fick vi bra utdelning och går ganska tidigt upp i en tremålsledning. I andra halvlek tycker jag att vi blir lite slarviga och försöker spela av matchen med dåligt tempo. Så det finns mycket att förbättra, även om jag tycker att vi gör en bra första match för året.

– Man märker på spelarna i dag att vi jobbar med lite rotation och en positionering som de inte riktigt är vana vid. Vi har tränat mycket på det och jag tror att spelarna börjar förstå mer och mer vad det är vi vill där ute. Men det är klart att det ibland blir lite fel och ibland blir det riktigt bra. Sett överlag så såg det spännande ut.

Nästa träningsmatch för ÖSK spelas mot Husqvarna FF hemma på Behrn Arena lördagen den 5 mars kl. 14:00.

Statistik
Resultat: 0-3 (0-3)
Målskyttar: Sara Sandberg (6', 11'), Emilia Andersson (33')

Startelva ÖSK
Rebecka Ayranci-Dahlberg
Hanna Göthberg - Eila Wennerholm - Alicia Wood
Antonia Jalkinger - Olivia Stråle - Agnes Andersson - Cornelia Karlsson
Emelie Alfredsson - Sara Sandberg - Izabella Hurtig

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908