Hurtig, Jalkinger och Wood förlänger med ÖSK

Foto: Retouched Reality / Daniel Lubner

ÖSK kan idag meddela att Izabella Hurtig, Antonia Jalkinger och Alicia Wood har förlängt sina avtal med klubben. Spelarna har tränat med laget under hela försäsongen och nu står det klart de kommer spela i ÖSK även 2022.

– Det känns jättebra att vi lyckats förlänga med Izabella, Antonia och Alicia. Vi närmar oss att ha en komplett trupp inför säsongen 2022 och är väldigt nöjda med den grund vi har nu. Samtidigt tittar vi fortfarande på möjligheten att förstärka laget ytterligare, säger Axel Kjäll, Fotbollschef i ÖSK Fotboll.

Izabella Hurtig
Izabella Hurtig kom till ÖSK inför säsongen 2021. På grund av skadeproblem fick hon ägna en stor del av året åt rehab. I den sista omgången av serien var Izabella tillbaka i spel och gjorde en efterlängtad comeback. Nu ser hon fram emot att vara med på riktigt från säsongens start.

– Det känns jättekul att förlänga med ÖSK. Jag är taggad på att se vad den kommande säsongen har att erbjuda, säger Izabella Hurtig.

Antonia Jalkinger
Antonia Jalkinger gjorde sin första match i ÖSK-tröjan 2019. Under säsongen 2021 noterades hon för 15 tävlingsmatcher och ett mål.

– Det känns kul att förlänga för ytterligare en säsong med ÖSK. Jag ser fram emot säsongen 2022, säger Antonia Jalkinger.

Alicia Wood
Alicia Wood gjorde sin första säsong på seniornivå under 2021. Tidigare har hon spelat i ÖSK Ungdom och ÖSK Söders F17-lag. Under fjolårssäsongen deltog Alicia i sju tävlingsmatcher.

– Det känns fantastiskt kul att vara med på den här resan uppåt. Det är härliga lagkamrater och bra tränare. Jag tror verkligen att vi har något spännande på gång, säger Alicia Wood.

Med vårt nya årskort går du in på både damernas och herrarnas hemmamatcher säsongen 2022. Köp ditt årskort här. Öppnas i nytt fönster.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908