Elias Barsoum skriver på för ÖSK Fotboll

ÖSK Fotboll är glada att meddela att 19-årige Elias Barsoum har skrivit på för klubben. Mittfältaren som lämnade Djurgårdens IF:s akademi efter säsongen 2021, har tränat med ÖSK:s herrlag sedan en dryg månad tillbaka. Nu skriver han på ett treårsavtal med ÖSK.

– Elias har under sin månad i klubben imponerat på oss. Han är en offensivt skicklig spelare som är duktig på att driva boll, har en fin teknik och en bra spelförståelse. Vi ser en stor potential i Elias och är övertygade att han i vår miljö kommer fortsätta sin utveckling. Vi är väldigt glada att kunna välkomna Elias till Örebro SK och ser fram emot att se honom i vår svartvita tröja, säger Axel Kjäll, Fotbollschef i ÖSK Fotboll.

Elias Barsoum, född 2002, noterades under säsongen 2021 för tio matcher och fyra mål för Djurgården i P19 Allsvenskan. Efter säsongen lämnade han Stockholmsklubben och i mitten av januari kom Elias till ÖSK för att provspela med klubbens herrlag. Nu blir han en permanent ÖSK-spelare och har skrivit på ett avtal som sträcker sig över säsongen 2024.

– Det känns riktigt bra att ha skrivit på för ÖSK. Jag kände tidigt att jag trivs bra i klubben och att det här är rätt miljö för mig och min utveckling. Nu ser jag fram emot att spela inför publiken på Behrn Arena, säger Elias Barsoum.

Elias Barsoum
Född: 2002-07-19
Nationalitet: Sverige
Längd: 178 cm
Position: Mittfältare
Tidigare klubbar: IFK Stockholm, AFC United, Hammarby IF, Djurgårdens IF

Kom ihåg att med vårt nya årskort går du in på både herrarnas och damernas hemmamatcher säsongen 2022. Köp ditt årskort här. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908