Hussein Ali: "Det känns som att vi är på väg mot rätt håll"

Foto: Johan Borehed

Intervju med ÖSK:s unga ytterback Hussein Ali om första tiden med Vitor, samlingen med U21-landslaget och morgondagens match mot BK Häcken.

– Träningen idag var bra. Det känns som att vi har koll på vad vi ska göra. Nu när jag har kommit tillbaka från landslaget så har det sett väldigt bra ut på träningarna. Ett bra tempo och alla är på hugget. Det känns som att vi är på väg mot rätt håll, säger Hussein Ali.

Hur tycker du att det känns med Vitor som ny huvudtränare?
– Vi vet redan sedan tidigare att Vitor är en duktig tränare. När han var assisterande och hjälpte Axel förra året så fungerade det väldigt bra. Jag tror Vitor kan göra ett grymt jobb här.

Du har varit i väg med Sveriges U21-landslag, hur har det varit?
– Det var kul, en riktigt bra grupp med spelare och ledare. Jag tror att vi kan göra någonting riktigt bra där. Det kändes bra redan nu med två matcher och två vinster. Vi har inlett på ett bra sätt.

Känner du att du närmar dig en mer fast plats i U21-landslaget?
– Det känns som att jag har växt in lite mer i kostymen att spela med U21 nu. Sedan vet man aldrig hur fast ens plats är. Jag ska bara göra mitt jobb här i Örebro så blir man förhoppningsvis kallad igen.

Både du och Dennis Collander spelade första träningsmatchen mot Finland. Kan du berätta lite om det?
– Det var kul, det var ju debuten och det är alltid kul att få göra debut. Speciellt i ett landslag, det är en dröm för ganska många. Och att sedan vinna och att få hålla nollan, det kändes också bra. Det var både nyttigt och kul.

Dags för match igen imorgon mot BK Häcken, vad tror du om den?
– Det känns såklart bra. Förhoppningsvis kan vi efterfölja den spelidé som Vitor försöker implementera. Det kan bli något redan i helgen, det ser bra ut på träningarna och vi hoppas att kunna få ut det i match också.

Träningsmatchen mot BK Häcken spelas på neutral plan i Skövde, lördag 19 juni kl. 14:00. Matchen kommer att sändas på na.se Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908