Albin Granlund lämnar ÖSK Fotboll

Foto: Bildbyrån / Maxim Thoré

I samband med att säsongen 2020 tog slut löpte Albin Granlunds avtal med klubben ut och det står nu klart att det inte kommer bli någon förlängning mellan parterna. Vi tackar Granlund för hans insatser i den svartvita tröjan och önskar honom stort lycka till med sitt framtida äventyr.

– Albin är en spelare som varit ett föredöme på och utanför planen. Vi tackar honom för hans tid i ÖSK och önskar honom lycka till i sin fortsatta karriär, säger Axel Kjäll, Manager i ÖSK Fotboll.

Albin Granlund anslöt till ÖSK den 15 november 2017 från IFK Mariehamn. Under sin tid i klubben spelade han totalt 65 allsvenska matcher.

Så här säger han när han nu lämnar efter tre år i klubben:
– Allting gott har ett slut. Så även min tid som spelare för Örebro Sportklubb. Det har varit ett tufft beslut att lämna klubben, men jag har lärt mig att man ibland måste göra obekväma val för att fortsätta utvecklas som spelare och kanske framför allt som person.

– Jag har fått uppleva tre fina år i Örebro. Min familj och jag har från första stund uppskattat det mottagande vi fått. Min önskan var att få spela inför ett fullsatt Behrn Arena ännu en gång under hösten. Tyvärr har de rådande omständigheterna tvingat supportrarna stanna hemma. Jag vill ändå tacka er supportrar för de fina minnen ni gett mig och det stöd jag känt när jag spelat på vallen.

– ÖSK har varit en viktig klubb i min karriär. Jag har fått jobba i en proffsig miljö och har utvecklats som spelare. Sist men inte minst vill jag tacka alla fina personer jag har haft glädjen att arbeta med - alla lagkompisar, tränare, fysteamet, materialare och kontorspersonal. Jag kommer att sakna er.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908