Kevin Walker återvänder till ÖSK Fotboll

ÖSK Fotboll är stolta att presentera ännu ett nyförvärv och välkomnar tillbaka Kevin Walker till klubben. Walker, som 2005 - 2007 spelade för ÖSK, kommer senast från Djurgårdens IF och skriver nu ett treårigt avtal som sträcker sig till och med säsongen 2023.

– Det känns riktigt bra att kunna presentera vårt senaste nyförvärv, Kevin Walker. Han är en mittfältare med fin spelförståelse, hög arbetskapacitet och har en bra högerfot. Genom sitt sätt att vara samt med sin höga kravställning på sig själv och omgivningen är vi övertygade om att Kevin kommer passa bra in i truppen, säger Axel Kjäll, Manager ÖSK Fotboll.

Walker kom till ÖSK Fotbolls P19-lag i juli 2005 och tog sedan klivet upp i A-truppen till säsongen 2006 där han spelade 6 matcher. 2007 gick han över till AIK och blev under sin tid i klubben utlånad till bland annat GIF Sundsvall som han sedan skrev på för inför säsongen 2012. Sedan 2015 har Walker spelat för Djurgårdens IF och var med när klubben vann SM-guld förra året.

– Kevin kommer med hjälp av sin erfarenhet, karaktär och ledaregenskaper att stärka oss både på planen och i utvecklingen av våra unga spelare. Vi ser fram emot att arbeta tillsammans för att fortsätta utvecklingen inom klubben och vårt framtida lagbygge, fortsätter Kjäll.

Efter 13 år flyttar nu Walker tillbaka till Örebro och spelar från och med januari i den svartvita tröjan med ett avtal på tre år.

– Jag är otroligt glad att vara här och starta ett nytt kapitel i min karriär. Axel och ÖSK har något spännande på gång och det var något jag kände att jag ville vara en del av när min sejour i Djurgården tog slut. Det känns rätt att flytta hem, jag har min familj i Örebro och helheten stämde överens med den sportsliga utmaningen. Jag känner ett otroligt driv att fortsätta utvecklas på ett personligt plan men också hjälpa klubben framåt. Det ska bli skitkul att sätta igång i början av januari, säger Kevin Walker

Kevin Walker
Född: 1989-08-03
Position: Mittfältare
Tidigare klubbar: Sundsvall, ÖSK Fotboll, AIK, Väsby United, Assyriska FF, GIF Sundsvall, Djurgårdens IF

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908