Kapten Nordin Gerzic förlänger med ÖSK

Foto: Bildbyrån / Tobias Sterner

ÖSK:s mittfältsgeneral och lagkapten är nu klar för ytterligare en säsong med klubben. Gerzic, som spelat för ÖSK större delen av sitt liv, förlänger sitt kontrakt med ett år och är en viktig del i klubbens lagbygge inför 2020.

– I mina ögon är Nordin fortfarande en av Allsvenskans absolut bästa mittfältare. Han har återigen haft en stark säsong och är den utespelare i hela Allsvenskan som spelat flest minuter i år, det säger en hel del både om hans kvalitet och fysiska status. Han är vår lagkapten, en stark kulturbärare och en ambassadör för ÖSK och hela Örebro. Han kommer bli en viktig nyckel i ÖSK under nästa år, säger Axel Kjäll, Manager i ÖSK Fotboll.

Gerzic kom till Sverige 1994 från Bosnien och Eskilstuna City blev hans första klubb. 1998 startade Nordin sin resa i ÖSK via ÖSK Ungdom men lånades 2003 ut till Rynninge IK där han blev kvar fram till 2007 då han återigen skrev på för ÖSK och gjorde sin allsvenska debut. Förutom en kort sejour till IFK Göteborg mellan 2012-2013 har Gerzic varit en tongivande spelare i ÖSK Fotboll och spelat sig in i örebroarnas hjärtan. I januari 2011 fick han även göra A-landslagsdebut då han fanns med i Erik Hamréns trupp som besökte Sydafrika på den årliga vinterturnén. ÖSK ger nu lagkaptenen förtroendet ytterligare ett år och förlänger kontraktet med Gerzic fram till december 2020.

– Jätteroligt såklart, det har inte varit några tveksamheter. Det känns som vi har något stort på gång så det ska bli jättekul och spännande att vara med även nästa år. Fotboll är fortfarande det roligaste som finns så det var inga konstigheter att jag ville fortsätta. Jag brinner verkligen för ÖSK och det är ett privilegium att kunna vara supporter för en klubb och samtidigt spela för det laget, säger Nordin Gerzic.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908