Johan Mårtensson förlänger med ÖSK Fotboll

Foto: Erik Wärlegård

ÖSK är glada att meddela att mittfältaren Johan Mårtensson förlänger med klubben. Mårtensson, som kom till ÖSK inför säsongen 2017, skriver nu på ett tvåårskontrakt som sträcker sig till och med säsongen 2021.

– Vi är glada att förlänga avtalet med Johan. Han har haft en tuff säsong där en skada gjort att han inte kunnat delta så mycket som önskat. Men hans rehabilitering går enligt plan och vi ser fram emot att ha honom tillbaka i den svartvita tröjan, säger Axel Kjäll, Manager i ÖSK Fotboll.

– Under tidigare säsonger har Johan varit en nyckelspelare som bidrar med ett starkt positionsspel kombinerat med bra passningsspel och hög arbetskapacitet. Han är en spelare som får alla runt omkring att växa. Johan är en viktig del i det framtida ÖSK där han kommer kunna bidra med sin erfarenhet och sina ledaregenskaper för att utveckla klubben, säger Axel Kjäll.

Mårtensson, vars moderklubb är Ulvåkers IF, fick sitt allsvenska genombrott i GAIS och flyttade 2011 utomlands för att spela för FC Utrecht i Holland. Inför säsongen 2014 flyttade Mårtensson hem till Sverige igen och spelade för Helsingborgs IF. 2017 skrev han på för ÖSK Fotboll och har under sin tid i klubben blivit en nyckelspelare på mittfältet. Mårtensson har nu förlängt sitt avtal med ytterligare två år och det sträcker sig till och med säsongen 2021.

– Det känns jättekul, jag är lycklig och stolt över att förlänga med ÖSK Fotboll. Det har varit mitt mål länge och det är skönt att det är klart nu. Jag trivs väldigt bra i klubben med tränarna, spelarna och alla runtom. Sen trivs även familjen bra i Örebro så det var självklart att stanna kvar när ÖSK gav mig chansen, säger Johan Mårtensson.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908