Johan Bertilsson klar för ÖSK

ÖSK Fotboll förstärker truppen med Johan Bertilsson. ÖSK köper loss spelaren från Dalkurd och har tecknat ett avtal som sträcker sig fram till och med 2021. Bertilsson ansluter till ÖSK redan under fredagen och man arbetar för att få honom spelklar till lördagens match mot Brommapojkarna.

– Johan är en spelare från regionen vars utveckling vi har följt genom åren och vi är glada över att han nu skrivit kontrakt med oss. Johan är en poängspelare som kommer att tillföra fart och kvalitet i det offensiva spelet. Han kommer att kunna bidra nu direkt och blir också en viktig pusselbit i vårt långsiktiga lagbygge där han passar perfekt in. Under hela hans karriär har han varit en toppspelare sett till poängsnitt, säger Magnus Sköldmark, sportchef i ÖSK Fotboll.

– Allting har gått väldigt fort och det fanns ingen tvekan när chansen dök upp. Jag har bra koll på ÖSK och har spelat några derbyn här och följde även klubben när jag var yngre. Nu ser jag framemot att få spela på Behrn Arena inför alla supportrar och jag hoppas först kortsiktigt att vi tillsammans kan göra en väldigt bra höst. Därefter ska det bli inspirerande att få jobba långsiktigt med Axel och hans team som har ett modernt sätt att jobba med stort fokus på utveckling. Det känns väldigt spännande, säger Johan Bertilsson.

Fakta Johan Bertilsson
Född: 1988-02-15
Längd: 177 cm
Nationalitet: Svensk
Position: Mittfältare
Moderklubb: Hova IF
5 senaste klubbarna: Jönköpings Södra IF, Zaglebie Lubin, Gefle IF, Östersunds FK, Dalkurd FF

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908