Nahir Besara klar för ÖSK

25-årige offensiva mittfältaren Nahir Besara är klar för ÖSK. Kontraktet sträcker sig över säsongen 2018.
– Allt har gått väldigt fort. Han har haft intresse från fler klubbar, men var tydlig med att han ville komma hit, säger sportchef Magnus Sköldmark.

Besara kommer närmast från ett utlandsäventyr i turkiska klubben Göztepe. Innan sejouren i Turkiet spelade han tre säsonger i Hammarby. Våren 2015 var han tongivande med sina fem mål och två assist. Besara har sina rötter i Södertälje och moderklubben Assyriska FF. Han har landskamper med både U17- och U19-landslaget.

– Jag blev väldigt smickrad när jag hörde att ÖSK var intresserade. Det är en anrik förening som spelar bra fotboll. Efter snacket jag hade med Axén fanns det inga tvivel. Hans personlighet, sättet han vill använda mig på, ja hela paketet egentligen. Det känns riktigt bra att vara här, säger Nahir Besara.

– I Nahir får vi en spelskicklig central mittfältare passar bra in i vår spelidé. Han har stora ambitioner som spelare och vi tror han kommer få en stark fortsatt utveckling hos oss, säger Magnus Sköldmark.

Den framgångsrika våren har skapat stort intresse för ÖSK:s spelare och klubben har nu tagit höjd för att hantera det internationella fönstret som är öppet ett tag till. ÖSK har rekryterat totalt sju spelare. Victor Sköld, Michael Omoh, Martin Lorentzson, Anton Fagerström, Ferhad Ayaz, Alfred Ajdarevic och Nahir Besara.
– Vi vill vara proaktiva gällande truppbygget och vi känner oss trygga med att vi nu står bra rustade inför hösten och framtiden, avslutar Sköldmark.

ÖSK jobbar nu för att få Nahir Besara spelklar till söndagens bortamatch mot BK Häcken.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908