Tommy Wirtanen inför matchen

Tommy Wirtanen är tillbaka med sitt IFK Mariehamn - Foto: Eyravallen.se

Idag tar ÖSK emot IFK Mariehamn på Behrn Arena. I det åländska laget återfinns Tommy Wirtanen och Josef Ibrahim, som båda tidigare spelat i ÖSK. Vi tog en pratstund med Tommy inför matchen.

Hur känns det att komma tillbaka till Örebro?
– Det ska bli otroligt skoj att komma tillbaka. Tyvärr har jag lite problem med mitt ena baklår så jag vet inte än om jag kan spela. Oavsett ser jag fram emot matchen! Har bara gott att säga om Örebro, både laget och folket behandlade mig alltid väldigt bra och jag trivdes otroligt bra under mina år där. Även om ni har en lite konstig dialekt. (skratt)

Vad för minnen har du från tiden här?
– Att börja rabbla upp goda minnen skulle ta evigheter, men lite snabbt kan jag nämna året vi kom trea och det efterföljande europaspelet. Jag kommer alltid att minnas alla fantastiska spelare och vänner jag träffat under mina år i ÖSK, bland annat Emil Berger, Michael "glömde träna ryggmusklerna" Almebäck och gamla profiler som Wowoah, Wikström och Anttonen. Jag kan nämna Astrit och Nordin också bara för att båda går igång på att bli nämnda i media, säger Tommy skämtsamt.

Er säsong hittills, hur har den sett ut?
– Vi har blandat och gett väldigt mycket denna försäsong. Vi har fått behålla nästan hela truppen från föregående år så vi har en väldigt stabil grund att bygga vidare på. Vi vann finska cupen ifjol och har därmed ett europaäventyr att se fram emot som kommer vara otroligt spännande. För ÖSK:s del gäller det att se upp med Dever Orgill, en anfallare som kan sysselsätta vilket försvar som helst.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908