ÖSK väljer PS Communication som ny reklambyrå

Som ett steg i resan mot att bli ett etablerat topplag i allsvenskan har ÖSK Fotboll inlett ett strategiskt samarbete med kommunikationsbyrån PS Communication. Samarbetet kommer vara en nyckel i arbetet med att stärka ÖSK:s varumärke och kommunikation.

För drygt ett år sedan antog Örebro SK Fotboll en ny vision – och i samband med det påbörjades resan mot att bli ett etablerat topplag i allsvenskan. Som ett led i detta arbete såg också klubben ett behov av att utveckla varumärket och sättet att kommunicera.

Efter en urvalsprocess där flera olika aktörer testades såväl lokalt som nationellt föll valet på PS Communication.

– PS Communication står för kvalitet och nytänk och med dessa egenskaper känns det som helt rätt aktör att ta ÖSK närmare visionen. PS kombinerar lokal förankring med en nationell tyngd och har mängder av bra referenser. Det känns energifyllt och roligt att få med PS som samarbetspartner i detta viktiga arbete, säger Simon Åström, vd och klubbchef i den allsvenska klubben.

PS – som bland annat låg bakom koncept, strategi och produktion för ”Jubileumsveckan Örebro 750” på uppdrag av Örebrokompaniet och Örebro kommun – har skrivit ett treårsavtal med föreningen och arbetet har redan påbörjats.

– Det känns både glädjande och stimulerande att få arbeta tillsammans med Örebro SK som betyder mycket för staden och dess invånare, säger Louise Sarbäcken, ansvarig för PS verksamhet och närvaro i Örebro.

Hon fortsätter:

– Vårt uppdrag består bland annat av att utveckla en ny varumärkesplattform och profil, och första kampanjen blir klar lagom till säsongspremiären.”

För frågor och information kontakta:
Simon Åström
073–909 09 90
simon.astrom@oskfotboll.se

Louise Sarbäcken
076–183 44 00
louise.sarbacken@ps-communication.se

 

© Örebro sportklubb Stolthet, hjärta och passion sedan 1908