Broberg gästar Allsvenskans podcast

Martin Broberg är stekhet just nu. Sedan övergången till Örebro SK i somras har mittfältaren nätat åtta gånger på nio starter vilket bidragit stort till ÖSK:s lyft i tabellen.
– Det stämde från minut 1, säger han i Allsvenskans podcast.

Med fyra matcher kvar av Allsvenskan ligger Örebro SK på säker mark i den allsvenska tabellen. Laget har vunnit fem raka och kan säkra nytt kontrakt i nästa omgång mot Falkenbergs FF – mycket tack vare nyförvärvet Martin Broberg.

Den kreativa mittfältaren, som värvades in från Djurgården i somras, har gjort åtta mål på nio starter och stortrivs i sin nya miljö.

– Det stämde från minut 1. Jag kände att här skulle jag verkligen må bra och förhoppningvis vara med och bidra och göra poäng. Och det har ju milt sagt slagit in om man säger så, säger Broberg.

– Jag har väldigt god koll på ÖSK sedan tidigare. De gjorde en helt sjuk avslutning av 2014 och spelade ut oss i Djurgården på Tele2 när jag spelade där. Så det var den bilden jag hade i huvudet när jag tänkte på ÖSK som lag. Och jag tyckte att jag kunde passa in bra i den modellen som de vill spela.

Höstens formtopp har inte gått obemärkt förbi. I media har det skrivits om ”Örebroberg” och bland supportrarna sjungs sånger om lagets nya nummer 9.

– Man känner en typ av stolthet. Jag har känt att jag haft det i mig utan att få med mig så mycket poäng tidigare.

– Det är jättekul nu när målen kommer och att det bidrar till att vi vinner matcher och att fansen är nöjda. Det är en magisk känsla att stå där och höra dem sjunga ens namn. Det är obeskrivligt.

LYSSNA PÅ AVSNITTET HÄR

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908