Elon Elkedjan Logistics och SiteVision utökar sitt samarbete med ÖSK
Elon Elkedjan Logistics och SiteVision är två företag som sedan flera år funnits med i ÖSK:s nätverk av företagspartners. Nu har de båda företagen valt att utöka sitt samarbete med klubben. Under resterande del av säsongen kommer företagen att synas på bröstet på det allsvenska matchstället.
”Vi är väldigt glada att ha landat detta avtal för resterande del av säsongen. Det är två företag som länge varit med i vårt nätverk, och som vi har en väldigt fin relation med”, säger Simon Åström, vd på ÖSK Fotboll. ”Extra roligt också att det är två så starka aktörer med en tydlig lokal förankring. Elon Elkedjan Logistics är ju ett av Örebros största bolag, och SiteVision vann nyligen årets näringslivspris på Örebrogalan”.
Allsvenskan i fotboll är hetare än på länge. Publikintresset för ligan är stort, och ÖSK hade exempelvis över 11 000 åskådare på sin senaste hemmamatch. Till detta kommer livesändningar av matcherna i TV, och sportprogram i olika tv-kanaler samt intervjuer och reportage om ÖSK i riks- och lokalmedia.
”Vi är starkt medvetna om det enorma intresse som finns för fotbollsallsvenskan i allmänhet. Genom att finnas på en tydlig plats på ÖSK:s matchtröja får vi ut vårt varumärke ELON både lokalt och nationellt på ett massivt sätt”, säger Christian Borell, vd för Elon Elkedjan Logistics. ”För oss på Elon är det dessutom viktigt att visa att vi är på ÖSK:s sida i såväl med- som motgång. När det blåser lite snålare är vikten av stöd ofta ännu större, och därför känns det helt rätt att göra detta nu”.
Även SiteVisions vd Anders Korsvall är nöjd med samarbetet:
”ÖSK har påbörjat en resa med en ny vision och långsiktig plan som vi tror på och vill vara en del av. SiteVision växer kraftigt och för oss är det här en utmärkt möjlighet att sätta vårt varumärke ännu tydligare på kartan, samtidigt som vi stödjer ÖSK ytterligare i ett viktigt läge”.