Oscar Jansson besviken efter förlusten

ÖSK förlorade cupfinalen med 2-1. Oscar Jansson var givetvis besviken efter matchen.

ÖSK gjorde en stark insats på Gamla Ullevi och tog också ledningen genom Ayanda Nkili. Ledningen stod sig fram till den 63:e minuten då IFK Göteborg kvitterade och i den 77:e matchminuten tog IFK ledningen och behöll den tills domaren blåste av matchen. Oscar Jansson var besviken efter den hedersamma förlusten.

- Det finns  inget värre än hedersamma förluster. Och det här var verkligen en sådan förlust. Jag tycker at vi gör allt som man kan förvänta sig av oss idag. Det är två slumpmål som avgör till deras fördel idag. Tråkigt att stå här och säga at de har fördel av att ha hemmaplan idag. Men det är verkligen så. När dom gör 1-1 så får dom en massa extra energi som hjälper dom, sa Oscar Jansson efter matchen.

Hur gick tankarna och känslorna när Ayanda Nkili gör 0-1?
– Jag tänkte att nu är det verkligen våran match, nu kör vi. Vi är svinbra defensivt i sextiotvå och en halv minut tills dom gör mål sen får dom energi och puls på läktaren och då är dom bra det ska man inte sticka under stolen med.

Finns det något ni kan ta med er från den här matchen?
– Jag tycker att vi kan ta med oss mycket till matchen mot Åtvidaberg på onsdag. Spelar vi så här så är vi jäkligt bra. Då är vi svåra att stoppa. Förhoppningsvis så kan vi köra på och ta första trean nu på onsdag.

Det kändes som att vi var tillbaka på i samma spår som på försäsongen då vi var väldigt bra. Hur hittade ni tillbaka di och var kom energin ifrån?
– Vi har fortsatt att köra på även om det varit tungt. Vi vet att vi är bra. Det kändes som att det var en liten vändning på träningen nu i veckan. Det är hårt jobb från alla som gäller, det finns inget annat.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908