Hallå där, Frida Rotsenius

Hemsidan ringde upp 16-åriga Frida Rotsenius som i veckan vann priset i allsvenskans videotävling där man fick chansen att visa hur man supportar sitt lag.

Stort grattis till segern i tävlingen, överraskad att du vann?
– Tack så jättemycket. Ja, lite fast samtidigt var det inte så jättemånga bidrag med så chansen fanns ju. Det var kul att verkligen få visa hur man supportar sitt lag.

Hur mycket tid lägger du på ÖSK i veckan?
– Det är lite blandat. Under säsongen är det ju så klart mer. På sommaren när det är varmare blir det ju att man går på mycket fler träningar. När man är ledig och det träning på en helg är det enklare. Det blir mycket tid. (skratt)

Jag hörde att varken mamma eller pappa var särskilt ÖSK-intresserade. Hur kommer det sig att du blivit sån stor supporter?
– Det är väl jag som dragit igång hela familjen. (skratt) Pappa har biljetter via jobbet och min lillebror har via sitt lag, men jag har väl fått hela familjen att bli mer intresserade. Pappa tog med mig och min lillebror på en match när jag var yngre, sedan dess har det bara blivit mer och mer. Sen har jag spelat fotboll själv också.

Längtar du efter premiären?
– Jaaa! Nu är det ju lite mindre än två månader kvar. Jag vill jättegärna åka ner till Norrköping och pappa sa att han är beredd att hänga med. Jag hoppas verkligen att jag kan åka.

Jag såg Bedoya i din video, eller var det kanske hans sko? Har nu någon annan favorit nu när ”Ale” är i Frankrike?
– Ja, det var hans skor. Jag gillar verkligen Ilir Berisha, men nu är ju inte han kvar heller så då får jag säga Oscar Jansson. 

Se Fridas vinnande bidrag här.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908