"Det är många som visat framfötterna"

Efter ett mycket lyckat Portugalläger är spelartruppen tillbaka i Örebro. Imorgon, torsdag, drar träningen igång igen efter ett par dagars ledighet.

Från en cup till en annan. ÖSK går nu in i en intensiv period med fullt fokus på Svenska Cupen. Redan nästa helg, den 21 februari, tar man emot Varberg på hemmaplan. Förutom Varberg möter ÖSK Dalkurd och Gefle, där vinnaren i gruppen går vidare till kvartsfinal.

Vi ringde upp Alexander Axén för att kolla läget.

Hur skulle du summera Portugallägret lite kort?
– Det blir högsta betyg på det mesta. Bra matcher, bra genomförda kvällsaktiviteter, ja, vi är helnöjda. Vi gjorde tre bra matcher, och som jag varit inne på tidigare, tycker jag att vi har tagit kliv framåt hela tiden.

Knappt två veckor kvar till Svenska Cupen. Blir det ungefär samma träningsupplägg på hemmaplan som i Portugal?
– Vi kommer se till att vi är fräscha till varje match och upplägget inför våra matcher är detsamma som alltid. Vi tar Svenska Cupen på största allvar och det ska bli riktigt kul att få möta Örebropubliken på nära håll igen.

Hur ser du på konkurrensen? Det är många som har klivit fram nu under lägret.
– Vi vill ha tuff konkurrens på platserna och det har visat sig att det är det nu. Det är många som har visat framfötterna och det är precis så vi vill ha det. Det är kamp om platserna varje vecka och har vi folk borta vet vi att det finns hungriga ersättare som är redo.

Om jag säger att Daniel Björnquist aldrig varit bättre, håller du med mig då?
– Det kan nog faktiskt vara så. Han har visat riktigt bra form. Ja, som sagt, han tar steg hela tiden.

Torsdagsträningen drar igång ca 11.00 på Behrn Arena och den är öppen för alla. Varmt välkomna!

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908