Logi: ”Jag har en bra vänsterfot”

Igår presenterade ÖSK nyförvärvet Logi Valgardsson. En 26-årig vänsterback som senast spelade i norska Tippeligalaget Sogndal. Logi har rest ner till Portugal och kommer ansluta till ÖSK som inleder Atlantic Cup-äventyret mot FC Midtjylland idag.

Vad vet du om ÖSK?
- Jag vet att det är en klubb som gjorde det bra förra året och kom sexa i Allsvenskan. Det känns som en bra klubb för mig. Jag tror att jag spelade en match mot Örebro när jag spelade i Göteborg.

Hur känns det att flytta tillbaka till Sverige och Allsvenskan?
- Det kommer blir riktigt bra, jag har erfarenhet från Allsvenskan sedan tidigare. Det ska bli skönt att komma tillbaka till Sverige och snacka lite svenska igen.

Logi Valgardsson kommer från en bra säsong där han trots att laget ramlade ur Tippeligan gjorde bra ifrån sig. Med 8 assist hamnade han på delad tredje plats i assistligan.

- För min del gick det väldigt bra. Jag fick förtroendet att ta många fasta situationer. För laget gick det inte så bra men för mig personligen gick det ju bra. Det var viktigt för mig att få speltid och visa framfötterna. Så jag är ganska nöjd med säsongen om jag ser till egen del.

Logi beskrivs som en offensiv vänsterback med en bra vänsterfot. Han besitter även fina defensiva kvalitéer.

Hur skulle du beskriva dig själv som fotbollsspelare?
- Jag har en fin vänsterfot och är bra offensivt. Jag tycker att jag har en bra mentalitet och är professionell. Räcker det? (skratt)

Absolut. Det låter jättebra. Vad har du för förväntningar på säsongen som kommer.
- Det är lite för tidigt för mig att säga nåt om det men jag vill självklart göra det bättre än jag gjorde förra säsongen.

Under januari blev Logi uttagen i det isländska landslaget som begav sig till Orlando för dubbelmöte med Kanada. Första matchen vann Island med 2-1.

Logi Valgardsson beger sig direkt ner till Portugal och Atlantic Cup för att träffa sina nya lagkamrater redan idag (lördag).

- Jag åker ner och gör klart de sista detaljerna. Sen får jag börja träna med laget och komma igång så fort som möjligt. Det blir skönt att komma ner, lära känna gruppen och komma in i gänget.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908