Oavgjort för Crespo och Ahmed

Förstora bilden

Alhassan Kamara och Ahmed Yasin är iväg på landslagsläger. Crespos Sierra Leone spelade 0-0 mot Kamerun och Ahmed Yasins Irak spelade 1-1 mot Yemen.

Crespo hade ett fantastiskt läge att ge Sierra Leone ledningen. Med sex minuter kvar av första halvlek sköt Crespo en låg volley som målvakten räddade. Returen sköt Crespo i stolpen. Närmare än så kom varken Crespo eller Sierra Leone. Crespo blev utbytt efter 90 minuter och matchen mot Kamerun i kvalet till det afrikanska mästerskapet slutade 0-0. Lagen möts igen på onsdag.

Ahmed Yasin hade det tufft på vänsterkanten i den 40-gradiga värmen på Al-Ahli Stadium i Manama då Irak mötte Yemen.

- Det gick bra, jag utmanade mycket och hade två bra lägen som målvakten räddade. Fyrtiogradig värme är jag inte direkt van vid, säger Ahmed Yasin.

Nästa match för Irak är imorgon onsdag då man möter Bahrain på Bahrain National Stadium i Riffa.

- Dom har en irakisk tränare så det blir en prestigefylld träningsmatch som vi måste vinna. Jag tror jag spelar från start, men det är många testspelare som förbundskaptenen vill se inför Gulf Cup of Nations som spelas om en knapp månad, säger Ahmed Yasin.

Ahmed Yasin
Bahrain - Irak, 14 oktober
Bahrain National Stadium, Riffa

Alhassan "Crespo" Kamara
Kamerun – Sierra Leone 15 oktober
Stade Ahmadou Ahidjo, Yaoundé

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908