Per-Ola Ljung lämnar - Alexander Axén ny huvudtränare

Förstora bilden

ÖSK Fotboll och Per-Ola Ljung är överens, efter en mycket ingående och konstruktiv dialog att avsluta ingående kontrakt omgående, detta av personliga skäl.

– Vi har organiserat oss på ett mycket bra och framåtriktat sätt inom den sportsliga organisationen , där kompetens, utvecklingsklimat och ett nära ledarskap utgör grunden.

Fördelningen av roller och ansvar jämte ledarskapet i sig har utvecklat en styrka inom organisationen, vilket gör att vi nu direkt under innevarande år fördelar ut Peos ansvar och arbetsuppgifter samt succesivt kompletterar upp den sportsliga organisationen med resurser, säger Jan Karlsson, Vd ÖSK Elitfotboll AB.

Alexander Axén kommer ta huvudtränaransvaret och Axel Kjäll kommer assistera samtidigt som övriga inom ledarstaben kring laget kommer omdisponera sina inriktningar ändamålsriktigt.

– Tråkigt att Peo lämnar men jag och övriga inom teamet är redo , säger Alexander Axén.

Styrelse och ledning kommer löpande utvärdera insatser, utveckling och resultat och parallellt inleds en process vilket senare kommer avgöra den långsiktiga organiseringen av den sportliga verksamheten.

– Jag är stolt över vad vi lyckats bygga upp tillsammans, organisationen och klimatet runt laget känns starkt och utvecklande för framtiden. Glad över att ÖSK har blivit en organisation som utöver sportsliga resultat ser till individens behov. Mina personliga förutsättningar har förändrats, nu är det jag som söker en annorlunda balans i mitt och min familjs liv, säger Per-Ola Ljung.

ÖSK Fotboll har kallat till presskonferens under eftermiddagen.

ÖSK Fotboll

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908