VD:n vid pennan

Förstora bilden

Riktigt spännande vecka ur många perspektiv. Till en början måste jag nämna en underbar kväll tillsammans med de som pausade veckolunken och besökte biografen Roxy under torsdagskvällen.

Vi visade filmen ”Tillsammans tillbaka”, regisserad av Michael Karlberg inför en fullsatt salong.

Det kändes underbart att tillsammans med ÖSK-vänner på detta sätt summera året som gick, få en tillbakablick på det hårda arbete som resulterade i sann glädje över framgången när vi tillsammans nådde målet – Allsvenskan 2014.


En hel del företagsmöten genomfördes under veckan, då vi aktivt sonderar terrängen bland större partners.

På en affärsresa under onsdagen ringde SCB upp. De kontaktar ju en då och då och min tidigare bild av de som ringer vill jag inte gå in på i detalj, men känslan för service, variation i samtalston och engagemang hör inte till det jag förknippar med dessa samtal.Nu får jag definitivt slänga denna förutfattade mening, den kvinna som ringde upp utstrålade glädje, känsla för lyhördhet och framförallt bjöd till så samtalet snarare blev till en härlig konversation än en stel enkätfunktion. Nåväl poängen kommer här. Jag talade om för henne att jag tyckte att hon verkligen raderade bort bilden av mina tidigare erfarenheter av dessa samtal, att hon stod för ngt helt annat vilket absolut överträffade mina förväntningar. Hon blev så glad att hon innan hon lade på spontant sa – ”puss på pannan”. Det hade jag aldrig trott om ett SCB-samtal!

Vi arbetar för närvarande mycket aktivt med att utveckla vår service gentemot de kunder som väljer säsongsabonnemang, detta tillsammans med vår leverantör av biljett- och inpasseringssystem, Actor.

Min mamma fyllde jämna 70 och kalas blev det hos syrran Ann-Charlotte bosatt i Lidköping under lördagskvällen. Härlig stämning, go mat och go och glad mamma, vad kan man mer önska sig.

Glömde nästan redovisa att jag återigen vann veckans badmintonmöte, sorry, vem som återigen förlorade blir en gåta ett tag till. Han kräver revansch inom några veckor, lovar att inte namnge honom om han slår mig tredje gången gillt, annars kan mannen med de två racken och de fina skorna glömma min diskretion.

Grattis Strateg, Ni utmärkte Er under veckan och vann den nationella utmärkelsen Året reklambyrå, perfekt att vi samarbetar med de som är bäst i klassen.

Träningsmatchen i söndags flyttades med hänsyn till OS-tablån. Skönt att sätta oss i respekt hos våra Allsvenska kollegor direkt via 3-2 vinst och bitvis riktigt bra spel. Härlig avslutning på veckan!

Jan Karlsson, vd ÖSK Fotboll

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908