VD:n vid pennan

Förstora bilden

Vi var många som hade höga förväntningar inför derbymötet mot Forward under fredagskvällen, synd att matchen bokstavligt talat snöade bort.

Fick höra utav Örebro kommuns chef för Kultur och fritid, Helene Lis, att vår underbara supporterklubb Kubanerna istället gästade Eco Örebro med stöd i Idrottshuset. Som ny chef för förvaltningen blev hon mäktigt imponerad över den generösa stämningshöjaren i hallen, något vi ÖSK:are självklart känner oss stolta över.

Under torsdag och fredag besöktes storstaden österut för SEF-möte med efterföljande möte för klubbdirektörer inom Allsvenskan. Vi har mycket att ta tag i för att förverkliga vår gemensamma vision: ”Norden bästa liga 2017”. Det känns spännande och oerhört utmanande att alla 32 klubbarna inom SEF-familjen i gemensamma konstruktiva åtaganden förflyttar arbetssätten, våra erbjudanen mm inom de båda ligorna framåt.

Två styrelsemöten i rad under tisdag-onsdag, först föreningen därefter bolaget. Mycket fokus på ekonomin för 2013 (bokslutet) och 2014 (budget och planen för förverkligande). Lunchträff med våra Team ÖSK-partners under onsdagen på 4e våningen ger alltid skön viktig energi åt resten av veckan. Bra frågor och diskussioner när Marino intervjuade Per-Ola om nuläge och framtid.

Ja, nu har jag i stort omtalat gångna veckans aktiviteter, denna gång i omvänd kronologisk ordning. Jag får dock inte glömma att berätta att jag gjorde en ny upptäckt när jag lunchade med vår kommundirektör Staffan Isling under måndagen. Lill Annas på Vasagatan, vilken helt suverän sallad jag fick avnjuta. Första gången jag var där men definitivt inte sista. Visst är Örebro underbart med nya upptäkter och överraskningar ”runtom knuten”.

Nu ser vi fram emot de tv-sända matcherna från Atlantic Cup i Portugal under kommande veckor.

Heja ÖSK!

Jan Karlsson, vd ÖSK Fotboll

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908