Crespo klar för ÖSK Fotboll

Förstora bilden

ÖSK kan idag äntligen presentera Alhassan ”Crespo” Kamara. Crespo, som tillhört AIK sedan 2012, har varit på lån i ÖSK vid två tillfällen och har idag alltså tecknat ett flerårigt avtal med ÖSK.

Crespo var i Örebro för ett kortare provspel under 2011 men valde att skriva kontrakt med AIK, som var en av många intresserade klubbar. Crespo är född i Sierra Leone och kom till Sverige 2011 för spel med Bodens BK i division 1. Efter 5 mål och 3 assist på 10 matcher fick flertalet allsvenska klubbar upp ögonen för honom. Under sin tid i AIK har Crespo varit utlånad till ÖSK vid två tillfällen.

– Under tiden i december, där Crespo har tränat med ÖSK, har klubbarna diskuterat och är nu framme vid en överenskommelse. Vi är självklart oerhört glada att Crespo och ÖSK nått en överenskommelse, säger Magnus Sköldmark.

– Det har varit en lång förhandlingsprocess så det känns förstås jätteskönt att det är klart. ÖSK har behandlat mig väldigt väl när jag varit här tidigare och klubben har blivit som en andra familj för mig. Det ska bli spännande med en nystart i ÖSK och jag ser fram emot det allsvenska äventyret. Jag vill passa på att önska alla ÖSK:are en riktigt God jul så ses vi i januari igen, säger en Crespo.

– Det är ju sällan man träffar en person som kan ha sådan stark positiv påverkan på en hel grupp som Crespo har haft. Vi har haft möjlighet att lära känna varandra under två låneperioder som har gett honom en möjlighet att göra ett aktivt val att söka sig hit. Vi är också fullt medvetna om hur han funkar i gruppen. Jag tror jag talar för alla när jag säger att vi är jätteglada att han nu tillhör ÖSK. Han var lite svår att ersätta i höstas med de kvalitéer han har, vilket gjorde att vi valde en lite annan väg. Med honom tillbaka blir det lätt för oss att hitta effektivitet i vårt anfallsspel. Han är tydlig med sitt sätt att spela och är oerhört omtyckt i gruppen. Vi vet att det finns potential i Crespo så det är verkligen spännande och stimulerande att vi ska jobba ihop, säger Per-Ola Ljung.


Fakta
Alhassan "Crespo" Kamara
Född: 1993 i Freetown, Sierra Leone
Längd och vikt: 180 cm och 81 kg
Position: Forward
Moderklubb: FC Kallon.
Klubbar som A-lagsspelare: Bodens BK FF (utlånad 2011), AIK (2012-2013), Örebro SK (2013-)

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908