Ayanda Nkili klar för ÖSK Fotboll

Förstora bilden

Idag blev den 22-årige sydafrikanen Ayanda Nkil klar för ÖSK Fotboll. Ayanda ansluter direkt och gör sitt första träningspass på eftermiddagen. -Slutligen kan vi räkna in Ayanda Nkili i truppen för 2013. Detta är mycket glädjande för oss, säger Magnus Sköldmark

Ayanda kommer närmast från spel i IFK Hässleholm och kommer ursprungligen från en Fotbollakademin Stars of Africa i Johannesburg. Från samma akademi kommer även Helsingborg IFs May Mahlangu.

- Jag vet att laget har en målsättning och jag kommer göra mitt bästa för att hjälpa laget, säger Ayanda Nkili.

- Spelaren har varit registrerad som amatör vilket medför väldigt stora kostnader i utbildningsersättning till tidigare klubbar när spelare signerar sitt första professionella kontrakt. Processen har varit lång och utdragen men till sist fick vi samtliga dokument från de akademier spelaren representerat sedan 12 års ålder inklusive en signerad bekräftelse från Sydafrikanska förbundet att alla papper är i sin ordning, säger Magnus Sköldmark.


ÖSK Fotboll

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908